Friday, 20 July 2018

Alhamdulillah, Siti Nurhaliza Hamil Setelah 11 tahun Penantian

Sabtu, 14 Oktober 2017 — 15:17 WIB
Siti Nurhaliza hamil anak pertama setelah penantian panjang. (instagram)

Siti Nurhaliza hamil anak pertama setelah penantian panjang. (instagram)

MALAYSIA – Kabar bahagia datang dari penyanyi Malaysia, Siti Nurhaliza. Setelah 11 tahun menikah, akhirnya ia mengumumkan kehamilan anak pertamanya dengan Datuk Seri Khalid.

“Alhamdulillah. Moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini. Terima aksih di atas doa-doa anda selama ini dan Alhamdulillah, dimakbulkan Allah pada tahun ke-11 perkahwinan kami,” tulis Siti dalam bahasa Melayu di akun Instagramnya @ctdk.

Diketahui, saat ini kehamilan pelantun ‘Cindai’ tersebut sudah masuk bulan keempat. Ia juga mengungkapkan kebahagiaannya, karena 11 tahun penantiannya bersama suami terbayarkan.

“Alhamdulillah, tiada kata yang dapat menggambarkan rasa syukur dan gembiranya karena Allah memberikan kurniaan yang terlalu agung ini selepas 11 tahun kami bersabar,” ucap Siti.

Dengan kehamilannya ini, Siti memutuskan vakum sementara dari dunia hiburan. Ia memang sangat menjaga kehamilannya yang sudah sepuluh tahun lebih dinanti.

“Saya sudah merindukan kegiatan sehari-hariku yang sibuk dengan pekerjaan. Empat bulan ini, saya terus tinggal di rumah sepenuhnya. Saya sudah menunggu selama 11 tahun. Bernyanyi, saya bisa melakukannya kapan pun. Jadi, saya harap orang-orang akan mengerti.” (embun)